Arlanda

Hej jag är inte frisk i ögat. Snortrött!! Riktigt sjuk resa har det vart. Började bra i Funäsdalen klockan innan 17:00. Jag och Micke satte oss i rally-Volvon och begav oss mot Ljusdal. Vid Ljusdal gick därimot ljuset upp för mig att jag inte skulle kunna ta ut min biljett eftersom att Ljusdals jävla skitstation inte har någon SJ-automat. Så jag fick gnälla lite på busschaffisen att jag skulle få åka med bussen till Hudiksvall, han gick nästan med på det. Han slängde av mig i en håla för att hämta pengar till biljetten. Jag gick med på det. Vad skulle man göra? Så 44 kr fattigare så hamnade jag i Hudik klockan 23:00 en torsdag. Det vill säga ALLT är stängt. Men en "snäll" farbror försökte flitigt få med mig till det ända stället som var öppet för att bärsa all night long, i helvete heller att jag vill dricka öl med en över medelålders Göteborgare med Guldfiskminne som säkert frågade mig 17 gånger vart jag skulle och att han kom från Göteborg, jo jag förstod det första gången. Så jag flydde ut på en upptäckspromenad och hittade en kyrka i snyggt ljus och lekte med alla inställningarna i kameran. Blev ett par fina bilder. Smyga runt på kyrkogård mitt i natten kan vara bland det ballaste denna vecka i alla fall. Blev dock rätt kallt så jag vandrade vidare och hittade "Best Western Hotel" med den sötaste receptionisten, så där satt jag och babblade med henne och pluggade teori tills tåget gick. Jag hade fortfarande ingen biljett så jag gick på tåget och blev jagad av en konduktör som släpade med mig till ett litet rum där han började fråga ut mig om vad jag höll på med. Åker tåg! daaa! Jag uppgav mitt bokningsnummer men han dumförklarade mig och sa att jag minsan hade bokat för en annan dag för jag fanns inte med. Nehe! Tjena efter lite mer tjat så fanns jag plötsligt med. ÖVERST på listan! Blindstyre! Då vart han i alla fall tyst. Jag satte mig och jag somnade, vaknade till vid Arlanda och tänkte japp här går jag av så slipper jag sitta i Stockholm och vänta på bussen som går 05:40, tycker inte om att vara i Sthlm mitt i natten, på Arlanda därimot känns det mycket bättre. Har fikat, laddat mobilen lite inne på toa och nu sitter jag och surfar och lyssnar på en gubbe som snarkar som om det inte fanns en morgondag. Jag har benne mig god lust att stoppa nått i käften på han så han kniper igen. Bussen till Norrtälje går 06:22 så jag borde vara hemma vid 08:00 ungefär. Och då ska jag sova! Punkt! Har sådan jävla trötthetsmagknip så det är inte klokt! 

Tror fan jag fått ned all dårskap i det här blogginlägget nu. Har nog inget att tillägga känns det som.

God natt/God morgon eller vad ni vill. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0