Sällskapsspel.

Igår och idag plus en del förrgårdag och kväll.

I förrgår hade vi våran Kick Off som ni vet. Dagen spenderades med att lyssna på lite föreläsningar om hur man ska klä sig i sin ålder. Av det lärde jag mig att vid 25 börjar man bli rynkig. Sen en del snack om Ramundbergets historia då såklart. Alla fick en grå Ramundberget-hood, sjukt skön! Sen blev det lite förfest nere i hyran med Minttu-shottar och chefen slängde fram en flaska Absolut, han ska då visa gott föredömme. Sen snabbt hem och byta om och tillbaka för middag på Brännet. Efter middagen var det partaj men den kändes som det aldrig skulle ta slut, när klockan var 22:30 var jag trött och trodde klockan var 2:00 på natten. Clas kom och hämtade oss eftersom att han var hemma med sina magbesvär och mest spenderade sin tid inne på Backoffice med Jan Gilliou som bäste vän. Jag och Cam hade självfallet en liten efterfest för oss själva med allsång till svenska klassiker.

Torsdagen var invigningsdagen av Nya Völlan, jag och Micke var på plats och redo om än något trötta. På plats inser vi att kortdragarmaskinen inte fungerar då vi inte flyttat över telefonen från gamla butiken, det skulle ta ett par veckor. Sådär ja, endast kontanter. Nästa steg blev att 360 inte skrev ut några kvitton, ja men säg goddag då. Vi lyckades dock senare på eftermiddagen få en ny kortdragare så nu går det utav bara satan när man vill betala med kort. Inget ont som inte har något gott med sig. I övrigt flöt dagen på fint. Kvällen bestod i att sjunga Sing Star och kalasa inne i allrummet med Johannesgårdenmaffian. Jag var ju kung på Sing Star, vilken inlevelse jag hade när jag sjöng Madonnas - Like a Virgin alltså! Måste nog upplevas för att ni ska förstå. Åter igen hade jag och Cam en egen lite efterfest med snöbollskrig och sång. Vi är för nedrans charmiga endå. Sen somnade vi som spädgrisar.

Vilket då har lett oss fram till idag som egentligen är igår såg jag nu på klockan. Men i alla fall. Upp klockan 07:00 och börna ned till Funäs för att gå på Clinique (pruduktmöte med återförsäljare från Fischer/Swix), lite trött men jag kände absolut att jag börjar hänga med i längdåkningen nu, kände igen en massa av det han pratade om och kände att jag snappat upp en del nu. Sen bar det av hemmåt igen, hade tänkt ta med Cam på en tur med längdskidorna men hon kom på att hon hade bokat in en lunch med några vänner så jag bestämde för att vara husmor istället. Har tvättat, diskat och plockat lite hemma idag och bara tagit det lugnt. Drog ned med Mats till ICA och spenderade hela 55 kr av min sista hundralapp på lite mat. Lagade middag och sen blev det degning på hög nivå i 12:an med en bunt grabbar framför Cops och Scrubs. Ramlade sedan in till 2:an där det bjöds på Trollglögg som Totte fixade, pepparkakor och sällskapsspel. Vi spelade När & Fjärran med lag, jag var med Jesper och vi vann! Äntligen fick jag visa min allmänbildning, haha. Nu har jag lyckats släpat med er till nutid och jag ligger i sängen och skriver, breve ligger Cam som kom hem från jobbet nyss. Vi socialicerar på hög nivå över internet. Fantastiska internet!

Imorgon är en annan dag. En dag som kommer börja med att jag, Vrånkan, Clas och Cam ska äta hotellfrukost och sen bege oss ut i backen. Med lite finess och tur så ska vi även ta på oss längdutrustningen på eftermiddagen. På kvällen är det invigning av Eriksgården, är bjuden dit på mingel och dryckesförtäring vid 19:00 men har inte bestämt mig för om jag ska dit. Känns som att det kan bli en ganska lång kväll då. Blir ju jobb på söndagen.

Nu känner jag mig rätt färdig med det här inlägget. Känns även som att det kanske är rätt jobbigt att läsa för jag har skrivit på ett lite annorlunda sätt tror jag. inte riktigt som mig själv i alla fall. Men men.

Tills vi ses igen då!

Bilder lägger jag upp på Facebook men det är ju inte alla som har men klicka HÄR så kan även ni se albumet. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: annaspättan

haha spättan!! vi e ju sjukt jävla bra!!! ATT ja också vann när & fjärran här i veckan:) "för vi har slutat nian, wöhööwöhöööö" pusssssss

2008-12-22 @ 11:53:40
URL: http://annamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0