Play on!

Först ska jag fnissa lite åt Hannie som tyckte (till en början, innan hon visste bättre) att jag borde visa en bild på piercingen. Nej tack men följ med mig in på toan ska jag visa, haha.

Ja vad ska man säga. Har jobbat en del den senaste tiden. Rätt mycket tillsammans med Jossi och det har vart kul. Vi funkar bra ihop och garvar mycket. Och det är fan gött! Tisdag och onsdag var jag ledig, tisdagen var det backen som gällde och parken, gick över till blåa hopp och har fått till en bra balans så snart ska det börjas snurras. Kommer bli gud på detta tror jag! Efter åkandet och mysandet i toppstugan hängde jag med AnnikaRudolf och spanade på olika familjer som packade sina bilar. Folk har verkligen egna sätt. En familj hade en pedantfjantsfarsa som borstade varenda skrymsle på skidorna med två olika borstar, frugan såg man inte till och ungarna såg han inte för han var så upptagen med att borsta skidor och lägga dom i ordning i takboxen. Ungarna övade strypgrepp på varann och lekte över halva parkeringen. Frugan kom lagom tills det var dags att dra, och då var det hon som körde. För dom att bli klara tog säkert en 20 min. Sen kommer familj nummer två som var likvärdig den men med en farsa som var lite bryskare, han härjade som fan och bara slängde runt på skidor och stavar, fort skulle det gå, in med alla ungar och rivstart därifrån. Ja herregud! Annika och jag hade mycket roligt åt detta samtidigt som vi snackade en massa dynga om karlar (låter så tantigt), trosor, piercingar och annat lull lull. Sen drog jag på skoterkurs, hade haft teorikursen på måndagkvällen och denna dag var det dags för praktiken i Lill Ramis. Först fick man köra en bana ensam och sedan med en som satt bakom. Jag och Nils körde tillsammans och då råkade jag visst köra över en röd kon (eller som Mats trodde igår, en ko. Kossor är ju en rätt vanlig syn i Lill Ramis?!), konen blev i alla fall platt men jag klarade det endå. Sen fick man testa att göra lite inbromsningar innan uppskrivningen. Alla klarade sig så nu kan jag ut och köra skoter på fjället också. Efter skotern drog jag ner till spat (efter att ha hängt hos AspenBrännet en stund och snackat skit), vaxade lite och drog sen med Cam till sporthallen och körde lite träning, gymnastik och dans. Jävligt kul. Onsdagen därimot var jag inte så pigg i kroppen så jag började städa lite, tråkigt nog fick jag göra det själv men jag ville verkligen inte bo i all den lort som jag nu tagit bort och tänkte att jag kommer inte ha ork eller tid förrens i mars när jag är ledig nästa gång att städa. När jag rensade avloppet i badrummet så höll jag på att kräkas, det var så jävla vidrigt, jag skämtar inte när jag drog upp säkert ett kilo hår som hade täppt till hela avloppskorgen. Jag grävde och det tog liksom aldrig slut. Helt makalöst. Dammsög upp ett ton dammtussar och skurade golven så nu är det inte lika mycket matfläckar och smulor överallt i alla fall. Jag kommer i alla fall tycka att det är skönt att vara hemma när man slipper vanka runt i all skit. Har lite småsaker att fixa med som jag inte orkade göra igår. Ska väl göra det på kvällarna om jag orkar. Skulle tvätta lite lakan också så man kunde krypa ned i en ren säng men jag hann inte det heller så jag körde en jättevädring av alla sängkläder istället. Fick duga sålänge. Jaja hann i alla fall med att umgås med lite folk också. Curry gav mig massage inne hos sig medans Totte satt på vår toa och läste vår dassbok. Fick nästan hålla en presskonferens efteråt för stackarn. Haha. Elan och Jeppe bjöd på middag inne hos sig. Lasange och fruktsmoothie till efterrätt. Sjukt gott! Allrummet intogs av 3:an, halva sexan och 2:an för lite sällskapsspel, Skandal och jag bjöd på äppelkaka med vaniljsås. Efter Skandalomgången blev det poker när Mats och Sebbe hade återvänt från Flon. Jag spelade ut både Sebbe och Mats så jag var nöjd, hehe. Men sen åkte jag själv ut så då blev det sängen och sms-terror, hehe. Nu sitter jag på jobbet och ska förbereda 49 förbokningar till helgen. Börjar bli en del att göra nu.

Nu har jag fått tömma skallen lite, jävligt tråkig läsning blev det men det var skönt att skriva lite i alla fall.

Mamma och Gunilla skickade ett MMS igår från sin balkong på Gran Canaria, soligt och jävligt. Kan väl inte vara kul heller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0