"Brandövning"

Igår var jag ledig och gjorde inte många kilometer/timme, följde med Cam till Ramis där hon skulle på kaffekurs, därifrån fick jag låna bilen så jag drog ju såklart till jobbet och hängde men de hade rätt mycket att göra så jag drog iväg och hälsade på uppe på Osthang/Flänshänget. Mats knegade verkligen häcken av sig för att uttrycka det milt, han arbetade på att få träarsle för där hände inte mycket. Efter några timmar där så drog jag hem och kokade korv med bröd, nya favoritmaten. Sov lite och sprang över till Jesper och degade lite där också. Sebbe och Viktor kom in en stund, skulle ned till ICA och handla så jag hängde på, Viktor köpte en toaborste, engångshandskar, stålull och WC-anka, Sebbe var imponerad!

Vid 18-tiden hade jag möte nere i Funäs så jag tog Racer-Nissan och drog ned dit, drack lite läsk och åt chips. När det var klart drog jag hem i full kareta för att plocka upp Jesper som skulle med mig till Ramis och äta. In på Brännet men där var det fullt så Cam vart skitglad när vi åt på Agatons istället, det var vi med. Jesper och jag kom fram till att vi hade brandövning inför mina kommande dejter och han för sin kommande myskväll med Elan, planerat in i minsta detalj! På menyn stod som en starter tjurtestikel och en broccoliespresso, varmrätt blev entrecote med kolrotsterrine och rökt tomatsky, supergott. Med världens bästa servetris kan fan bajs smaka gott! Tack Cam för att du gjorde det så bra för två hungriga själar. Efter maten spårade vi ur lite nere i lekrummet och Jesper började jucka upp en jättestor grön larv och jag gjorde kullerbyttor i kuddrummet.

Dagen till ära har jag jobbat nere i Funäs med Nilsen och Janen, var en lugn och sansad dag men det gick rätt bra, känner mig inte lika hemma i den butiken som i min egen såklart men inget som inte gick att lösa. Åt våfflor till middag och har "kollat" på film, blundade och lyssnade mest medans Cam masserade i mitt hår, kan vara det bästa jag vet! Nu ligger hon brevid mig och målar i sitt block sötnöten. Imorgon blir det kanske monoski för min del och det ska bli sjukt spännande! Så god natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0