Söndag

"Camilla, du inser att det är du som är mannen i vårt förhållande va?"

Jag appropå att Camilla oftast är den som kör bilen och att Camilla är den som sitter och vrålar framför handbollen medans jag lagade mat och diskade.

Dagen blev inte en monoskidag tyvärr, min migränskalle tyckte hon skulle bestämma lite över mitt liv. Sängen bestämde den. Och så blev det tråkigt nog. Värdelöst men det kommer fler chanser, är ledig torsdag-söndag nästa vecka igen. Börjar nästan få jobbpanik här. Men det löser sig och jämnar ut sig, det är jag säker på. På fredag kommer lönen också, inte en dag för tidigt. Min och Camillas ekonomi står på minussidan men vi har fortfarande förrådet fullt av pantflaskor och burkar så om det skulle krisa kan vi ju alltid ta den. Alternativt panta allt i slutet på säsongen och sen kanske ha råd att köpa en förrätt nånstans. Igår låg jag och Cam och kollade på varenda meny vi hittade över resturanger i Funäs, Hamra Wärdshus här kommer vi! Jag älskar att Cam har samma matintresse som mig och att hon lär mig så mycket om viner till maten. Jag ska bli en Steffo Törnqvist, ska bara odla lite mer kagge. Har redan syndat lite på min lön, har beställt en jacka på Junkyards rea. Kunde inte riktigt låta bli. Sen att jag säkerligen kommer skaffa mig ett par blåa skidbrallor och nya googles för att matcha bättre ska vi hålla tyst om. En sak i taget brukar min mamma säga, jag förstår inte vad hon menar. Mamma ska skicka upp mina räkningar och lite brev jag fått, dessutom skickar hon med ett gäng kondomer. Mamma kan man lita på! Vad jag nu ska med dessa kådisar till vette tusan. Här blåser ökenstorm.

Törnqvist
Steffo/Rip Curl

Tog en tur i poolen i Ramis idag istället för skidåkning, var inte alls dumt för kroppen och Cam passade på att ta med en påse maränger så ikväll blir det marängshwisch och film, National Treasure. Blir kanon det. Jag gillar att vara soffpotatis när man är fattig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0