Innebandyturnering.

Igår var dagen då det hände.

Det var dags för den årliga innebandyturneringen, ledningsgruppen möter fotfolket. Topsport hade två lag, Ramis samt Funäs/Bruks där jag var med. Vi förlorade men tur nog kan man lita på mina älsklingar i Ramis som tog hem hela skiten. Många matchhjältar och glädje, priset? Gymnastikskor! Lagets kapten Sebbe höll ett fylletal åt folket och vi satt alla med tårarna i ögonen. Ja ungefär så gick det till. Det vart middag och fest på 720 där Viktor "skjortan" Persson visade i vilken mage spritskåpet ska stå. Som vanligt. Men man kan inte annat än gilla den lilla dåren. För mig blev det en tidig hemgång på grund av att skidåkning på förmiddagen, jobb och innebandy sugit musten ur mig. Så i nyktert tillstånd tog jag bilen och styrde kosan hem till Johannes-gården åter igen.

Jag bjuder härmed på ett videoklipp från förfesten i allrummet då Team Topsport Ramis sjöng segersången. Se och njut!


Kan man annat än bli glad?


Sebbe satsar på mål/Sebbe gör mål/Curry torkar svett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0