Påväg uppåt igen.

Efter ett par dagar av total dödhet från min sida så börjar energin komma åter. Det ska firas med utgång och dans med min älskling.

De senaste dagarna har vart lugna men lönen har kommit och det har spenderats lite. Räkningarna är betalda, jackan köpt, byxor till jackan beställd, bilen tankad och kyl och frys är fulla med mat igen. Glädje bara det. Hade även en liten "nära-döden-upplevelse" igår. Efter lite After SkiRudolf så drog jag hem och blev sedan upphämtad av Aspen, Micke och Brorsan för gemensam tur ner till Funäs, handla lite på Hillside och äta på Veras var tanken. Dock blev servicen på Veras helt åt helvete. Det började med att Brorsan inte fick beställa från barmenyn bara för att vi satt i resturangdelen och trots att vi andra tre beställde från á la cart-menyn så då blev han bitter och ville inte ha nån mat alls. Tråkigt att man inte kan rucka på lite regler när alla andra andra äter från menyn. Sen ville Micke ha vin till maten så han fick provsmaka ett rött vin och sedan försvann servitrisen och kom aldrig mer igen. Efter 40min hade Aspen och Micke fortfarande inte fått förrätten så då började vi fråga vad som hände men det var inte nån service-minded personal där så det slutade tyvärr med att vi lämnade Veras och drog och åt pizza istället. Åter till nära döden-upplevelsen. På väg hem från Funäs så körde Aspen och bilen släppte i 80km/h och vi började snurra utav bara fan och studsa mot snövallarna på kanterna, två varv och tre personer som sitter på helspänn och inte säger ett dyft, bara väntar på smällen. Men tack och lov kom den aldrig. Inte ett pip gav vi ifrån oss förrens efteråt då alla började asgarva av ren lättnad. Man börjar få en jävla respekt för halkan nu men trots det så lyckades jag själv hamna i en snödriva när jag skulle hämta grabbarna i Flon, hade för mycket fart i svängen när jag skulle ut på vägen och dunsa rätt in i vallen på andra sidan vägen. Bilen klarade sig prima men jag måste börja skärpa till mig lite. Jag skyller på att grabbarna ger mig dålig förarkarma för jag suger som bilförare så fort jag kör gossarna. Men men. Det kan väl bara bli bättre?

Imorn är sista lediga dagen för den här veckan samt att Cam åker hem till Avesta ett par dagar, hon kommer hem på onsdag och då är det grillfest på kvällen och torsdag åker vi till Östersund för att hamna under nålen lite. Vad ska mamma säga? Men det är ingenting som kommer synas och det är ingen tatuering denna gång. Vi är fyra tjejer som ska göra samma sak. Man måste få göra lite "dumma" grejer ibland för att känna att man lever.

Nej nu ska jag sluta skriva. Blir så mycket skit annars. Vi ses och hörs! Skänk mig lite bloggarglädje genom att trycka på "Kommentera" och skriv en rad eller en hel uppsats om ni vill det. Kramar på er alla!

Kommentarer
Postat av: johooo

Ska din mutta få lite metall?

2009-01-25 @ 20:50:15
URL: http://johannamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0