Skidåkning och monoski.

Alla kanske inte riktigt har förstått vad det är jag tjatar om så jag ska visa er en bild på monstré jag åkt på idag.



Ser ut som en smalare snowboard med skidbindningar monterade så man står som på skidor.

Historien bakom detta är rätt rolig. Sitter och kollar på lite gammal skidfilm och blir sjukt sugen på monoski så jag surfar upp på Freeride. Glider runt lite i forumet och drar iväg en tråd. Får napp ganska fort från en kille vid namn Linus. Han ska upp till Funäs eftersom att han känner Maja som jag jobbar med och kan ta med sig en mono till mig med om jag fixar så monosen kommer upp från Göteborg till Linköping. Det behövde vi inte leta länge efter, en snäll monointresserad kille erbjuder sig att köra upp dom bara för att han tycker det är kul att fler vill pröva på. I lördags kom Linus och monoski:sen upp. Idag var dagen då jag tog mitt första monoskiåk. Och jag måste säga att jag nog kommer fastna, det är sjukt kul när man börjar behärska balansen och kännslan av att bara ha ett ben. Ramlade inte i liften! Ramlade därimot en hel del i backen men så släppte det ibland och gick som tåget och då skrek jag av glädje och bara njöt! Fler borde pröva.


Monoguden Haze


Videoblogg från skidåkningen den 21 Januari


Har även uppdaterat bildmapparna på Facebook så glid in och tjika eller använd er av länken till höger (Bilder från Funäs 5).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0