Trött!

Kom hem för ungefär en halvtimme sedan. Har vart en lagom lugn dag idag på jobbet. Har pysslat med lite det ena än det andra. Kom på att den första "kritiska" månaden har ju faktiskt passerat. Den månad som det mesta känns antingen bu eller bä och man hellst vill åka hem till mammas trygga famn. Den månad som det tar att vänja sig och känna sig som hemma. Och det finns hopp, nu kommer spiralen nog faktiskt mestadels gå uppåt. Jag börjar förstå mig på mitt jobb, jag börjar förstå mig på människorna runt mig och jag börjar nog också snart säga "hem" och faktiskt mena att detta är mitt hem.  

Idag gav sig jag och Jossi på projektet att kapa stavar åt en kund. Det slutade i asgarv och sönderslitna handtag. Vi skulle värma handtagen så vi kunde dra av dem från staven och därmed kapa staven, det fanns dock ett ganska stort men där. Handtagen satt som berget och vi slet så vi blev röda i ansiktet utan att skiten gled av. Till slut så sprack korken på handtaget. Så vi ringde runt och skaffade en ny stav åt kunden i rätt längd så vi slipper kapa den. Skitstavar! Yes we hate stavs! 

Nu ligger jag i sängen med datorn i knät och undrar vad jag ska göra härnäst. Äta eller sova en stund. Har huvudvärk, så jag orkar inte göra nån mat. Har klämt i mig en limpmacka men det behövs mer i min mage. Hm klurigt. Men först ska jag gå på toa och skriva lite i vår Dassbok som jag och Cam har på toa, det är som en loggbok med hälsningar till varann eftersom att vi ofta går om varann. Skitkul att läsa och skriva i. 

Hej på en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0