En torsdag, ett citat


"..sommargäster, ja det mesta är ju Stockholmare och resten är ju bara skräp det med"  Älskar Söderman i Saltkråkans lite stofiliga citat. Väldigt likt min farfar.

Ännu en dag då man önskar att solen skulle gjort sitt intrång. Får väl pyssla med annat. Ville fota lite men jag har ingen lust att gå ut och fota tråkigt väder, inte just nu i alla fall. Eller när jag skriver det så blir jag rätt sugen på att klämma på mig mina tjusiga stövlar, mössa och vantar och gå ut. Pappa har kört ner gräset på åkern här utanför. Han körde baklänges med traktorn, såg jättekul ut. Han har nämligen en ratt till på sin traktor så han kan sitta åt andra hållet och köra men det vet ju inte dom som kör förbi. Haha. Lantlig humor! Ska slänga in en tvätt i maskinen och sen hiva in en massa pocketböcker i pappas nya bibliotek som jag fixat på hela övervåningen. Ett antal hundra böcker står numera där. Helt galet vad han har böcker. Lågarö Bibliotek någon?

Bara för att längtar till sommarväder, och för att jag är så het i den där klänningen så jag tycker hela världen ska se den.


Kommentarer
Postat av: Maritha

Gud vilket fint kort..! Vad du är fin i långt hår ! Kramar i massor!

2009-07-26 @ 16:45:03
URL: http://mmmarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0