En typisk Melkerdag.

"Denna dagen ett liv... denna dagen, inte ett liv" Melker Melkersson Saltkråkan

Ett av mina favoritcitat. Melker är djup, han är kännslig och bara underbar. Sen hör ju Saltkråkan till mina absoluta favoritböcker/serier/filmer av Astrid Lindgren. Vem vill inte bo i skärgården och ha det som i Saltkråkan?

Dagar som dessa tycker jag inte direkt om mig själv. Jag är lat och deppig. Latheten och olusten till att ta tag i mitt liv gör mig nere. Titta ut genom fönstret gör ju inte saken bättre. Ska detta vara julimånad?



Dock kan jag vara glad för en annan sak. En sak jag aldrig nämnt i bloggen och som jag tänker fortsätta att inte nämna mer än i kryptisk skrift. Det som hände för två månader sedan, nått jag skäms för men är tacksam att det hände, konstigt nog. Det har i alla fall berättats för mig idag att jag får en chans till. Skönt att inte behöva tänka på det längre. Dock gjorde det mig lite ledsen ändå att bli påmind om det idag. Jag skyller på vädret.


Nya jackan och väskan.

Köpta på barnavdelningen. Är faktiskt inte helt bortkastat att vara smal och kunna ha kläder från barnavdelningen. Barn går ju inte direkt runt i skära tights med jordgubbar på som när man själv var liten.

Nu ska jag hoppa i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0