Hemma i Svealandet.

Kom hem i fredagskväll, snabbt in i duschen och byta om, till ljusgul sommarklänning!

Tog en paus i skrivandet där för att ta lite foton med klänningen på. Detta måste ju bara visas! Har aldrig fått så mycket komplimanger samtidigt som i fredags. Jag och Cam gjorde en oförglömlig entré. Sen var det korka skumpa och dans, snack med norrmänn, ex som strippade av sig naken på matbordet, kramar med folk och en del pussar av Stor-Hasse. Hur mysigt som helst var det. Kanske det bästa sättet att återvända från Barca. Vi höll nog på att dö under hela dagen, vi räknade sekunderna tills vi var hemma. Hemlängtan har aldrig kännts så galen! Inte för att Barca var tråkigt på något vis men resan emellan Barca och hem kändes oändlig!


Midsommarklänningen!


Midsommardagen innebar Lidö, såklart! Vi tog en passbåt över vid 17-tiden. Precis innan regnade det men sen sprack det upp och blev kanonsoligt när vi satt i båthamnen på våra filtar och mös. Ålderdomliga som vi är så var hela rasket hemma vid 12-tiden på natten igen där vi "kollade" på Rocky IV. De flesta somnade dock...

Söndagen slappade vi och låg på gräsmattan och solade. Tog även en prommis till ICA och köpte glass och pommes. Hem och prova gamla kläder med Cam och mamma. Vi gick igenom kläder från 1940-talet, och fram till år idag. Alla årtionden var representerade, så går det när man inte slänger saker. Vilket jag tycker är skitkul. Askul att garva så med mamma. Inte ofta man gör nått tillsammans.

Måndag skjutsade jag Cam till båten, menysmakning på Lidö. Sen däckade jag lite smått i sängen. Förkylning. Yey! Klippte till lite t-shirtar som ska med till P&L och kollade på film. Upp idag och in till banken och styra ny bankdosa och papper. Köpte en ny kamera, Nikon D40, åt lunch med Lolan på Trädgårn och åt jordgubbar i parken. En skön helg i riktig svensk sommaranda.



Imorn drar jag till Borlänge. Vi har fått tag på en tom lägenhet typ 300m från området där vi ska sova. Jäkligt skönt att slippa tälta faktiskt. Man kan ju endå hänga på campingen hur mycket man vill.

Hittade ju pappas blixt så min kamera är ju kittad och klar. Nån som behöver fina bilder från fest, dop, brölopp eller annat så är det bara höra av er. Är ju inte direkt fullbokad med jobb i sommar så nått skoj måste man ju hitta på för att få ihop till sitt dagliga bröd.

Kommer ett inlägg med bilder från Barca lite senare ikväll skulle jag tro. Och Cam har lagt upp en mapp på FB också. Vilket jag med såklart ska göra. Ska bara välja ut ett gäng. Vägrar fler än en mapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0