Hej då Vecka 9..

..ses om ett år.

Den gångna veckan har vart bra jävla slitig. Många jobbtimmar och fest. I fredags invigdes Isbaren Johannesgården, Curry och Totte har byggt en bar av snö utanför deras lägenhet och när jag kom från jobbet så var det fri bar. Jag hoppade på whiskeyn direkt. Efter en tung dag på jobbet var det bland det godaste på länge. Jag ville ha fest, och fest blev det efter att jag lyckats övertala Mats om att vi inte kan sitta hemma och mögla bara för att alla andra var upptagna med annat. Så vi hade förfest och fick Stora Hasse att hämta oss och köra oss till Brännet, där var det nattklubb. Aspen var DJ, såklart. Cosmopolitans var kvällens grej. Gärna båda händerna upptagna av drinkar. Jag var bästis med alla och hade en svinkul kväll. Johannesgårdarna drog hem och jag tänkte att äsch orka leta skjuts hem så jag sov på Slakten. Det var inte så dumt det heller. Jag skulle ju endå inte börja jobba förrens klockan 13:00 dagen efter. Vi satte väckarklockan på 10:00 men snoozade till 10:45 där emmellan hann jag fäktas lite med en träpåk och citera tecknade filmer. Sen vart det brått för somliga skulle till jobbet. Själv hade jag sms:at med Aspen på natten och fått lov att låna hans bil för att kunna ta mig till jobbet, kände dock att jag inte bör köra bil då jag säkerligen fortfarande var i alkoholets våld. Så jag knallade in på hyran och Christian var en guldprins och körde hem mig. En annan polare blev faktiskt tagen för rattfylla samma dag. Jag är glad att jag var vuxen nog att inse att man inte ska sitta bakom ratten i mitt tillstånd. Vill faktiskt inte köra ihjäl någon. Jobba var motigt men det gick bra tills kassan skulle räknas och inget stämde. Allt på grund av att Funäsdatorn hade loggats in på vårt nätverk så det var ju inte så underligt att det saknades ett antal tusen i vår kassa. Men det löste sig. Hem och powernappa för sen var det mer utebarJohannesgårn. För vidare transport upp till Völleriet och trubadurafton med Hedlund. Hedlund jobbar även han på Topsport. Sjukt mysigt och vi blev bjudna på asgoda pizzaslices av personalen där. Blev dock en rätt tidig och lugn kväll efter en hård fredag. Vaknade idag med jordens värk i rygg och nacke. Trodde inte att det var sant. Trodde heller aldrig att jag skulle kunna resa mig upp. Men det gick om än lite sent. Fick i mig lite piller så dagen skulle kunna bli genomförbar. Som tur var jobbade Jossi också så jag behövde inte vara på hugget hela tiden. Var bra disträ och slut hela dagen. Men den tog ju slut till slut den med. Tog lite fler piller när jag kom hem och däckade på sängen. Sov två timmar och lagade i ordning lite snabb middag och glodde på Beck. Är ledig måndag och tisdag och då blir det nog fan rehab för mig. Det vill säga sängen. Känner mig nästan lite sjuk eller påväg att bli. Sömn och vatten är bra. Så så får det bli.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0