Otursveckan 10?

Ingen superduper otur kanske men inte heller jättetursam.

Började med i måndags, Camilla var äntligen ledig efter 98 (schemalagda!?) arbetstimmar på en vecka. Vilket betydde att vi skulle få umgås då jag också var ledig. Haleluhja! Vi tog sovmorgon, degade i sängen och kände noll press, sen drog vi ned till Funäs och Hillside där vi mötte upp Mona. Där gick vi loss med plastkorten, jag köpte ett par jeans. Drog till Villan och lunchade och snackade skit. Vid två-tiden bestämde vi oss för att fortsätta bort till Tänndalen för lite brädåkning och spaning i sportbutikerna där. I liften i Hamra fick jag och Cam upp ett span på en liftvakt (fest i Hamra nåfon?), åkningen gick väl sådär, väldigt mycket snövallar och jag är ingen superbrädåkare men ska man så ska man. Jag är i alla fall inte så feg av mig. Så det gick ju frammåt. Gjorde en drummelvurpa när jag klivit av liften och satte mig på min hand så tummen vek sig. Jävligt smärtsamt! Den blev sedemera lite svullen och blå samt orörlig. Vi drog hem från Hamra och lyckades där emellan handla på oss halva ICA. Här skulle firas ledighet så vi passade även på att köpa med oss en skumpa och en flaska Xanté. Vi knäckte en vinare och lagade thaigryta. Sen kom fröken DJ One Hit Wonder fram och det blev fest i allrummet. Alla som är något var där, det vill säga jag och Camilla. Men inte att förglömma att Hanna joinade oss på kvällningen. Vi drack vår skumpa och drack Hot Apples. Dock upptäckte vi att vi glömt vår dessert så den intog vi i all hast innan vi däckade lite lätt. Jag var även ledig tisdagen så jag sov medans Camilla drog till Ösjöstugan för jobb. Men eftersom att det var storm (?) på fjället så behövde hon inte jobba så hon kom hem. Utanför lös solen och det var i princip vindstilla. Snacka om lokalt. Vi spenderade väl mestadels dagen i sängen med film innan Camilla drog till jobb nummer två. Jag hade ont i tummen så jag tog det lugnt hemma. Jobbade onsdag och det var mycket lugnt. På kvällen var det pulkaåkning och korvgrillning i Lill Ramis med lite Topsportare. Som tur var fick jag skjuts av familjen 8:a eftersom att skjutsen jag hade innan drog. Jävligt snällt. Det var jävligt kul att åka pulka och mys med korv men jag var inte riktigt med. Till slut mådde jag så illa att jag vart tvungen att gå för jag trodde jag skulle börja raketspy så jag gick upp till Fjällgårn och ner till Annika vid poolen och satt där och mådde prutt tills jag ringde Cleas och frågade om han kunde köra hem mig. Då mådde jag så jävla pissigt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Gick till bilen men var tvungen att lägga mig ned för jag hade så jävla ont i magen. Fick jordens kramp och kunde inte andas. Hem kom vi i alla fall och Vrånkan var en söt tjej och satt med mig medans jag låg på hallgolvet och lugnade ner mig och höll mig om magen. När oron var borta gick magvärken lättare att hantera så då kunde jag snacka och skratta lite. Vrånkan gick hem till sig och Hanna dök upp istället. Hon var nog mäkta förvånad över att se mig ligga på hallgolvet i underställ men hon höll mig sällskap på golvet ett bra tag. Gulliga människor finns det! Jag kravlade mig till sängen och var helt slut så jag däckade ganska fort men vaknade rätt många gånger av kramperna. Men de avtog till slut de med. Idag har jag legat i sängen och mest kännt mig helt väck och död. Ont överallt. Magvärken är i princip borta så jag ska jobba imorn tänkte jag. Vad magvärken beror på är troligen att jag inte riktigt kunnat smälta maten ordentligt och då fått kramp. Äter ju till exempel inte rött kött särskilt ofta och igår så åt jag både lunch och middag bestående av rött kött så hej och hå vad det kan gå. Kvällen har spenderats med tvätt, hårfärgning, bäddning, film, thé och brakmiddag.

Då var vi framme i nuläge. Ligger i sängen och Cam har just kommit hem från jobbet och har ätit äggmackor och dricker juice direkt ur förpackningen som en riktig kvinna gör. Där kom en rap också. Sa jag att hon är kvinnan i mitt liv? Underbar människa, känner henne mycket väl!

I helgen ska vi ut och ragga på krogen och dansa limbo. Vilket säkerligen kommer bli en succé. Som ni ska få höra om sen. Nu säger jag god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0