Begravning, bilmek och fredagsmys

Idag var det begravning av en vän till familjen, det var en fin begravning och för oss svenskar lite annorlunda eftersom att Mirko från början är från forna Jugoslavien. Det var t.ex första gången jag var med om begravning då man bär kistan till graven och sen sänker ned den i graven. Dessutom har man väldigt pompös musik. En maffig begravning, passade Mirko fint. Så nu säger jag Vila i Frid Mirko, ses på andra sidan.

Efter begravningen tog vi min bil ned till moster för att låna deras garage, så nu har vi lokaliserat vilka delar som ska skaffas och dessutom har jag fått en bilstereo inmonterat. Har precis ätit litegranna och om en timme bär det av in till Anna för en massa fredagsmys. Känns som att jag kommer slockna i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0