Det var en resa det med.

Som ALLTID när jag reser. Här kommer några exempel:

* Första gången jag flög själv så blev jag nekad att kliva på mitt anslutningsflyg i Amsterdam. Där stod jag och såg på när folk gick förbi mig och in i planet men jag fick inte gå nånstans. Varför? Mitt bagage från det tidigare planet hade inte blivit incheckat på det nya planet. Så då var man strandad i Amsterdam tills det fanns plats på ett flyg till Sverige igen. Blev ett antal timmar.

* Varje gång jag flyger med Katrin Alex så spyr jag. En gång glömde hon Tax Free-påsen men fick med sig mina spypåsar i alla fall.

* Tåg har spårat ut. Dock inte mitt men när tåg spårar ur blir den resterande trafiken drabbad och man får åka en massa olika tåg och bussar för att komma fram.

* En gång blev det elfel på X2000 så tåget stannade mitt i en tunnel, elektriciteten funkade inte och det var bäckmörkt i hela tåget. Där satt vi i flera timmar innan ett annat tåg kom och fick bogsera oss till Stockholm från Norrköping. Gick inte så fort.

* Nödlandat med ett flyg som hade en spricka i vindrutan.

* Hoppat på fel tåg i Schweiz och hamnat mitt ute i vishan.

* På en bussresa mitt ute i Sahara-öknen blev jag matförgiftad och allt vad det innebär. Hela natten gick ut på att försöka andas och på morgonen fick vi tag i en läkare som snackade arabiska, han gav mig nån dunderdryck som man blev helt stenad av. Men den hjälpte.

* Har knallat runt i timtal med jätteväska i Barcelona och letat hotellrum MEN ALLT var fullbelagt och vi fick helt enkelt återvända till flygplatsen för att sova en natt där.

* Skulle åka hem förra vintern och fick Skjuts till Ljusdal där jag skulle åka buss till Huddik för att hoppa på ett tåg. I Ljusdal funkar inte Biljettmaskinen så jag får tvinga busschufören att köra mig till Huddik eftersom att jag inte hade några kontanter att köpa biljett för. I Huddik fick jag vänta på tåget och när det väl kom och jag klev på blev jag medtagen till ett rum av två konduktörer eftersom att jag inte hade biljett och de kunde inte hitta mitt bokningsnummer på deras listor. De skulle helt enkelt slänga av mig mitt i natten mitt i ingenstans. De dumförklarade mig och sa att jag bokat biljett för en annan dag. Gissa om de blev stumma när jag ser överst på listan mitt namn som de letat så efter. Jävla pappskallar på SJ!

Så man är ju inte förvånad längre när det händer sattyg på resor. Gårdagens resa var inte så skoj! Hade tokmigrän hela resan på 60 mil. Kräktes på en parkering i Sveg och mamma stackaren fick köra hela vägen efterom att jag måste blunda så fort det dyker upp starka ljus på vägen. Drama på hög nivå!

Men nu är jag i alla fall här! Och det snöar för fullt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

välkommen upp och hopppas du mår bättre än en tupp! puss min prinsessa

2009-11-14 @ 17:48:14
URL: http://johannamedm.bogg.se
Postat av: annaspättan

hahaha, kära hassela:) tur att du lever iaf!!! efter alla dessa bravader..! jävligt konstigt att du inte vart me på nåt v bettans äventyr, som slutat me bärgningsbilar å hyrbilar hit å dit... för at inte tala om punkteringar i ööösregn!!! (tur de finns volvoraggare i såna situationer) unotrippeb till å från hultan överlevde vi riktigt bra bpda tvp måste ja säga... me tanke på vår "tur"... vila i frid för övrig kära uno, han e ju inte riktigt me oss, efter ännu et

t bravader..! vi ska nog inte transportera oss helt enkelt!! blev ju fan påkörd i somras så ja fick gå me nackkrage en veca... i 35 graders värme, toppen!!!

vilka fantastiska helgbilder du tig söt:) fast ja måste ju säga att ja föredrar att se tekannan på bild, än en packad anna på dansgalvet., haha---

håll i hatten - å allt annat me (som den nya DYYYRA jackan)!!!

du e en riktig pingla spättan min:)

massa pussar

2009-11-18 @ 01:36:13
Postat av: Åsa Lundstedt

Tycker mycket om det du skrivit! Kul att se en del prima saker och inte endast det generella sakerna som man kan se om varenda dag. ;)

2010-11-30 @ 22:21:29
URL: http://jade.se/paketresor/phuket
Postat av: Annika Granstedt

fint skrivet tycker jag faktiskt

2010-12-03 @ 20:41:57
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0