Meddelande från ett töande Funäsdalen

Plusgraderna fortsätter att plåga oss med sin närvaro. Har jobbat tre dagar hittils, vi har monterat skidor, röjt, lagt in nya varor i systemet och hängt upp i butiken. Topsport har fått in en massa fräsiga prylar på både hyran och butiken för den som vill ha det senaste. Lät lite som reklam det där, men jag vill gärna att alla jag känner ska komma upp och piska pist! Livet blir så mycket roligare med mer människor runt sig. I helgen är vi lediga, har säkert nämnt det. Det var after work på Veras men jag orkade inte, jag var nedbjuden till Jossi men orkade inte det heller. Ikväll är jag bara slackig och ligger i sängen och läser bok. Jäkligt skönt faktiskt! Märks att man blir äldre och inte känner samma press att man måste skaffa 200 nya polare. Tar det chill med en tänd grill! Knackade just på dörren, gissa vad som stod utanför? 15 norska ungar som sjöng för mig, blev rätt paff! Inget som händer varje dag här direkt. De fick en påse bilar av mig och blev jätteglada. Så har man gjort dagens goda tjänst.

I veckan som vart har det inte blivit så mycket bilder. Har bakat så det blev bilder på det och sen lite bilder från min kväll hon Hanna igår.




Nybakad limpa med thé.


Hanna skär fläskfilé.




Sjökort på Hannas bil, Hanna hade rökpaus och jag rastlös.


Hanna virkar mössor som andra skiter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0