En bekännelse

Först och främst, Johanna! Din idé om att jag skulle lukta på peppar för att bli av med nästäppa, hur tänkte du nu? Visst man nyser ju arslet av sig och snoret rinner satan men det känns inte som en särskilt harmonisk idé.

Snytpaus..

Det är ju oerhört långdraget att behöva läsa ännu ett inlägg där jag gnäller om hur synd det är om mig som är så förkyld så därför ska jag dela med mig av en sak jag hållt inom mig sedan jag var 8-9 år.

Dock tror jag många genomskådade mig.

Det var kring jul och i våran kära lilla skola så fick varje elev köpa en liten julklapp för en lagom summa pengar. Varje morgon läste vi saga och fröken drog en lott om vem som skulle få dagens julklapp. Denna dagen föll lotten på mig. Jätteglad blev ju jag såklart. Jag gick fram och fick välja ett paket som jag sedan fick öppna, vad var det i? En stor påse godis! Hela klassen ville ju såklart smaka av mitt godis. Men girig som jag var ville jag ju egentligen inte dela med mig. Under hela mattelektionen satt jag och funderade ut vad jag skulle göra för att slippa ge bort en massa godis på rasten. Jag blev såklart "akutsjuk!" Fick gå till lärarrummet och ringa pappa. Pappa hämtade mig och jag kunde spendera hela dagen liggandes i sängen med Kalle Anka tidningar och en påse godis.

Så nu vet ni alla mina kära gamla klasspolare. Jag är en riktig girigbuk!

Kommentarer
Postat av: Annika

Bra gjort! Det där är rätta takter!! :D

2009-10-07 @ 14:32:30
Postat av: Anonym

hm peppar låter inte som nån höjdare xD

2009-10-07 @ 15:43:08
URL: http://indas.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha..ja tänte att nästeppan skulle försvinna då ;)



ja tror ja minns de här om klappen..om ja tänker riktigt hårt.. men man fick väl inte ge bort godis sen..eller??...å man blev alltid så besviken på klapparna...

2009-10-07 @ 22:31:39
URL: http://johannamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0