Skoliosrygg

Hittade en röntgenbild som är rätt lik en röntgenbild av min rygg innan jag opererades för en massa med år sedan. Har alltså två stycken titanstänger där de svarta pilarna är. Och den röda pilen är mest för att man ska se hur krokig ryggen är. Funderar på om man kan be att få kopior på sina röntgenbilder som liggen i min journal. Vore rätt ballt att göra en tavla av en sådan. Lite creepy sisådär. Men för mig är det en jävligt stor del av mitt liv, de där två små titanstängerna förändrade allt för mig. Utan dom hade jag haft rätt jobbigt, för den som vet Monica Zetterlunds livs historia vet att hon led av skolios och aldrig fick det årgärdat, hennes sista år spenderade hon i rullstol. Man får vara glad att man är född i rätt tidsepok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0