...

Ligger i Jezzlans säng och kollar jobb på olika medieföretag. Kom underfund med att det jag vill bli, just nu i alla fall kommer innebära att jag läser antingen journalistik eller glider räkmacka på nått bra jobb, till exempel på Tv. Vad jag vill bli? Jag vill gärna bli en gäsig och lyxvetande livsnjutare som åker runt i världen för att dricka vin, puffa cigarr och äta mat. För att få ett sådans yrke krävs ju såklart en massa kunskap om mat och dryck, därför funderar jag på att läsa till sommelier, jobba på tv, kanske söka nått gastronomprogram och tillslut hamna som murvel på nån "mat&dryck"-tidskrift. Det är väl inte för mycket begärt eller? Man måste ju i alla fall ha drömmar. Att komma in på journalisthögskolan är ju inte troligt för sådana betyg har inte jag. Får bli lite skrivarkurser i största allmänhet. Det skulle vara så grymt att till exempel göra tv-inslag från olika resor, skriva reseskildringar och bara vara rent allmänt jättekunnig om mat och dryck.

Ska strax bege mig ned till centrum för att få lite pli på min nacke hos sjukgymnasten. Ta en vända på stan och kanske grabba nått att äta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kom hit så läster vi gastronomi...de är jag också sugen på att göra

2009-09-02 @ 13:51:51
URL: http://johannamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0