Jag tänker alltså finns DU!

Som människa avskyr jag att stressa genom livet och hetsa för att uppleva saker, resan är minst lika viktig (och nu snackar jag inte flyga för det suger). Det jag menar är att allt sker av en mening och man inte ska påtvinga livet att den här dagen är den bästa, det är inget den ÄR det är något den blir. Jag gillar absolut tanken på att man ska leva som om det vore den sista dagen av ens liv men livet är nog inte slut bara för att man är död.

"Livet är det som händer medan du gör upp andra planer" - John Lennon

Jag gillar det citatet, det är så jag vill leva, slumpen avgör hur saker blir och man ska inte bli ledsen när något man hoppats på gick åt skogen, livet har helt enkelt en annan plan för dig. Detta är något min mamma alltid säger till mig varje gång något gått åt helvete, det finns en mening med allt säger hon. Och konstgt nog gör det ju det. Även om jag kan ha svårt att förstå meningen med alla de nära jag haft som dött i tragiska olyckor alldeles alldeles för tidigt. Få har nog faktiskt upplevt så många begravningar som jag..

Min mamma är som en mamma ska vara men hon är som ingen annan mamma, hon är min mamma! Och hon har lärt mig mer om livet än jag kan förstå. Idag är det hennes födelsedag!

Grattis värlens bästa mamma!

Min mamma befinner sig på andra sidan jorden, just nu sitter hon och räknar dagskassan på jobbet. Tänker på dig och det vet du :)


Kommentarer
Postat av: johanna

grattis mamma, vad fint du skrev. ja saknar kristina!

2010-12-16 @ 01:35:03
URL: http://johannamedm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0